
Minden kutya alig várja, hogy az étkező asztalnál leeső falatokat befalják. Ez náluk már külön művészet, ahogy elkunyerálják a gazditól a finom falatokat. De vannak olyan hétköznapi ételek, amelyek mérgezők számukra, sőt akár halálos is lehet.
Itt van ezekből az ételekből 5, amelyek veszélyesek a kis kedvenceinkre:
Meg se fordulna a fejemben, hogy ha olyan házikoszttal kínálom a kutyámat, amiben hagyma van, az árthat neki. Pedig így van. A hagymafélék, akár nyersen, akár főzve, akár grillezve, különösen mérgező a kutyák számára. Gyomor- és bélrendszeri irritációt okoz, és akár vörösvértest károsodást is okozhat. A tünetek nem feltétlenül jelentkeznek azonnal, lehet csak pár nap elteltével. A tünetek először a hasmenés és hányés, ezután pedig a vérszegénység tünetei is jelentkeznek, mint a légzési nehézségek, levertség, sárgás íny.
Bármennyire is vonzó számunkra és a kutyák számára is a csokoládé, rájuk nézve veszélyes étel. A csokoládé tartalmaz teobromint, ami a kutyáknak veseelégtelenséget okozhat vagy akár életveszélyes is lehet. Mivel a kutya szervezete lassabban dolgozza fel a teobromint, sokszor csak másnap jelentkeznek a tünetek, melyek a következők lehetnek: hányás, hasmenés, szapora szívverés, zihálás, nyáladzás, szomjúság, izomgörcsök.

A mazsola sok ételben előfordul, például sütemények, müzlik, kekszek, és miközben ezeket esszük biztos megfordult már a fejünkben, hogy az előttünk könyörgő tekintettel nézű kutyánknak adnák egy falat kekszet. Ne tegyük! A méregezést okozó toxin ismeretlen, de az tény, hogy veszélyes a kutyák számára. Súlyos májkárosodást és veseelégtelenséget okozhat. A mérgezés tünetei az elfogyasztás után már 2 órával jelentkezhetnek, először hányas majd hasmenés formájában. A veseelégtelenség tünetei pedig pár napon belül jelentkeznek.
Nálunk nem annyira elterjedt az avokádó, de ha van is otthon ne adjuk kis kedvencünknek. Az avokádó tartalmaz egy úgynevezett persin nevű anyagot, ami egyébként egy gombaölő és az emberre ártalmatlan, de kutyáknál hasmenést és hányást okozhat, amitől fenn áll a kiszáradás veszélye.
Amikor diétás ételek eszünk, amiket édesítőszerekkel ízesítettek, akkor nagyon fontos, hogy megnézzük az összetevőket mielőtt a kutyának adnánk belőle nasiként, hogy tartalmaz-e xilit-et. Hipoglikémiát okoz, hiretelen leesik a vércukra. Egy közepes testű kutyánál már 5-10 gramm elfogyasztása is súlyos májkárosodást és véralvadási zavarokat okozhat. A mérgezés gyakori tünetei a hasmenés és hányás, majd hipoglikémia, mely erős levertséggel, izomremegéssel, bizonytalan járással, esetleg kómával járhat.
Ha a kutya elfogyasztja ezek közül bármelyiket is, akkor ne habozz, vidd el az állatorvoshoz, mert ezek közül akár kis mennyiség elfogyasztása is végzetes lehet. Vigyázzunk kedvenceinkre!


Manapság már nemcsak külföldön, de Magyarországon is egyre elterjedtebb a virtuális asszisztencia szolgáltatás. A fordulópont itthon a Covid19 járvány kitörése volt, amikor sokan kényszerültek feladni munkájukat, vagy otthonról dolgozni. A virtuális asszisztencia a vállalkozók számára is kedvező, hiszen nem kell foglalkozniuk a munkához szükséges eszközök beszerzéséről, és egy távoli asszisztens díja nem kerül annyiba, mintha alkalmazottat kellene foglalkoztatnia. Kezdő virtuális asszisztensként a legfontosabb dolgod, hogy ügyfeleket szerezz.
Lássuk az ügyfélszerzés 4 legjobb módját!
Amikor új munkába vágsz bele, az elsők akik tudnak róla, azok a rokonaid és barátaid. Beszélgetsz velük arról, hogy mi is a virtuáis asszisztencia pontosan, hogy mivel foglalkozik, milyen vállalkozóknak tud segíteni. Még ha nekik nincs is szükségük ilyen szolgáltatásra, ők beszélni fognak erről, olyan ismerőseiknek, akiknek viszont égetű szükségük van egy virtuális asszisztens segítségére.
Tervezd meg előre! Már a vállalkozásod elindítása előtt 1-2 hónappal beszélj nekik a terveidről, vagy küldj el nekik egy emailt, melyben leírod, hogy mikortól, milyen feladatokkal és milyen időbeosztásban fogsz dolgozni. Ők ezt továbbítják azoknak, akikről úgy gondolják, hogy szükségük van rád és mire ténylegesen elkezdesz dolgozni már lesz is a tarsolyodban pár lehetséges ügyfél, akikkel fel veheted a kapcsolatot.
Tapasztalatom szerint egy virtuális asszisztens első ügyfelei ebből a körből kerülnek ki, úgyhogy ezt semmiképp ne hagyd ki!
Az ajánlások által szerzett ügyfelek nagyon jó módja annak, hogy kialakítsd a jó vevővélemenyeket. Ezeket az ügyfeleket a már meglévő ügyfeleidtől fogod kapni, mert ők fogják ajánlani a szolgáltatásaidat. Akár meg is kérheted őket, hogy ha meg vannak elégedve Veled, akkor ajánlják a szolgáltatásaidat vállalkozó ismerőseiknek. Úgy gondolom, ha jól végzed a munkád, akkor maguktól is beszélni fognak Rólad másoknak, pont olyanoknak, akiknek szüksége van az ilyen szolgáltatásokra.
Ne feledd,a pozitív vevővélemeny minden szolgáltatás alapja! Ha ezt eléred, akkor biztos lehetsz benne, hogy mindig lesznek ügyfeleid.

Itt jön képbe a kreativitásod! Megvalósíthatod minden klassz ötletedet ebben a projektben. Ha profi virtuális asszisztensként és vállalkozóként akarod eladni magad, akkor nélkülözhetetlen hozzá egy profi weboldal. Ez nemcsak profizmusra utal, hanem egy megbízhatóságot is sugároz. Amikor a leendő ügyfeled megnézi a honlapodat, látni fogja, hogy értesz a tartalomkészítéshez, honlap szerkesztéshez és ott minden információt megtalál, amire szüksége van.
Persze azonkívül, hogy remek dolog kreatívan megdízájnolni egy weboldalt, ne feledd, hogy kötelező elemei is vannak. A honlapodnak tartalmaznia kell a szolgáltatásokat, amiket nyújtasz, az árakat, rövid bemutatkozást és a legfontosabbat, a kifogáskezelést. A kifogásokat kezelheted referencia munkákkal, pozitív vevővéleményekkel, gyakori kérdések és válaszok leírásával. Ha már van 1-2 ügyfeled, kérj tőlük egy rövid véleményt a munkádról, amit kitehetsz a honlapodra. A referencia munkákhoz pedig kitehetsz olyan projekteket, amiket az ügyfeleidnek készítesz. Például az első 1-2 ügyfelednek kedvezményt adsz a díjazásból, ha hozzájárul, hogy kiteheted a projektet referencia munkának a honlapodra.
A 4. legjobb módja az ügyfélszerzésnek a hirdetések. A legjobban működő hirdetések a Google-on és a Facebook-on futnak. Ezen a két helyen éred el a legtöbb embert. Ha van honlapod, akkor adj fel Google hirdetést. Itt a Keresés és Display hirdetések jól működhetnek.
Ha nincs honlapod (vagy ha van akkor is 🙂 ), akkor Facebook hirdetést adhatsz fel. Csinálj a virtuális asszisztencia szolgáltatásodról egy Facebook oldalt, ahova irányíthatod a kattintásokat. A hirdetésben legyen egy meggyőző szöveg és releváns kép, további információt pedig beleírhatsz a bejegyzéseidbe. A Google-nek és a Facebook hirdetéseknek szigorú szabályai vannak, ezért mielőtt belevágsz mindenképp tájékozódj, hogy ez hogyan is működik pontosan.
A hirdetések másik formája, ami bevált nekem is, a szépségszolgáltatóknál elhelyezett hirdetések. Legtöbbünk jár fodrászhoz, manikűröshoz, kozmetikushoz vagy masszőrhöz. Ezekkel a szolgáltatókkal legtöbbször kialakul egy baráti, bizalmi viszony. Ezt a bizalmi viszonyt ki tudod úgy aknázni, hogy névjegykártyát hagysz náluk, vagy megkéred, hogy osszák meg a Facebook hirdetésedet, bejegyzéseidet. Cserébe Te is megosztod az ő hirdetéseit, bejegyzésit, és ajánlod másoknak a szolgáltatásait. El sem hinnéd mennyi embert tudsz ezzel a módszerrel elérni.
Egy jó tanács minden kezdő virtuális asszisztensnek, amit nem győzők kellően hangsúlyozni, hogy LÉGY HITELES! Ne másolj bejegyzéseket, hirdetés szövegeket vagy bárkinek az oldalát! Légy önmagad és azt csináld, amit szeretsz! Fogadd el a jó eredményeket és tanulj a hibáidból! Addj bele mindent és nem fogsz elbukni. Ha hiszel magadban, akkor eléred a kitűzött céljaidat.
